lørdag den 24. januar 2015

Kanel stjerne med marcipan

Har som så mange andre set de der noutella stjerner alle steder.. rundt om på nettet.

Men jeg har altså lavet den med kanel , brun farin og revet odensemarcipan i stedet for.

Har brugt :
50 g gær
100 g sukker

3 dl mælk

125 g smeltet smør
1 æg
Lidt salt
Ca 1-2 tsk vanilje pulver
et par .. drys stødt kanel
500-600 g hvedemel.

Til de 3 lag ... snask
Brun farin
Ca 100 g revet odensemarcipan
Stødt kanel

1 æg til pensling
Perlesukker til drys

Sat dejen til hævning i Ca 30 min.

Delte den i 4 .

Rullede dem ud en efter en, efterhånden som jeg lagde fyld på, lige som når man laver kanel snegle. .

Her bare i lag..

Bagte den midt i 200 gr varm ovn Ca 16 min

Du kan se på YouTube  Hvordan du får stjernen frem , bare Google noutella stjerne.

2 kommentarer:

  1. Den ser fantastisk ud! Den er straks skrevet bag øret (og øh... mere brugbare steder ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Piske

      Ja, utroligt at man så nemt kan lave noget pænt.. Jeg har også ideer om at lave den ala pizza boller.. med lidt fyldt og pesto.. eller som hvidløgs brød.. ja.. mulighedder er jo mange ...

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet