torsdag den 18. september 2014

Walnødde brød

Har bagt brød de sidste par dage ...

Min højre arm er jo ubrugelig, så bruger min Lekue bage form, fordi jeg med den 
Kan både ælte og bage i den .. Med 1 hånd /arm. 


Det er lidt anderledes at bage i formen end uden form..


Min grund dej :
3 dl koldt vand
1/3 dl af en pak gær
1 tsk groft salt
1 tsk sukker
400 g hvedemel
50 g nødder eller kerner

Alt blandes i formen og æltes i formen..

Formen lukkes og dækkes med et viskestykke. 
Hæver i minimum 30 min

Sættes midt i 200 gr varm ovn ( ikke varmluft.

Bages i 20 min.

Så åbnes formen og bages videre i 
10 min

Derefter tages brødet forsigtigt ud og sætte ind i ovnen igen i 5-10 min, jeg trykket let på brødet for at mærke om det er færdig..

Afkøles på rist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar