mandag den 19. august 2013

En fødselsdag uden kage går bare ikke....

Men.... Selvom datteren som fyldte 17 år lørdag drømte om fondant pyntet kage med skønne mousser i.... Så kunne jeg desvære ikke opfylde hendes ønske, pga min dårlige arm...

I stedet for blev det til is, frisk frugt og en lille muffins- brownie...


Den er lavet så det hele kun er rørt sammen med en grydeske, i en skål....

Muffin-brownie

300 g smør smeltes i gryde , sammen med
50 g mørk chokolade
50 g lys chokolade

Nå det er smeltet, skal det lige afkøle en smule imens resten blandes sammen.

4 æg
600 g brun farin
1 1/2 tsk bagepulver
2 tsk vanilje
1 1/2 dl kakao
250 g mel

Røres sammen, og det smeltede smør og chokolade røres i.

50 g hakkede lys chokolade vendes i.

Jeg bagte dem, i metal slip let forme... 

200g ikke varm luft, midt i - 16 min.

Den første x12 stk... Gik det ikke så godt med... Jeg var alene hjemme og kunne ikke få formen ud af ovnen... Så den røg på gulvet.... 

Vil tro at der ... Kunne være blevet 3x12 ud af denne portion.



1 kommentar:

  1. MUMS....det ser lækkert ud.
    Smart bagetaske du har fået.
    Hanne

    SvarSlet