mandag den 1. august 2011

Choko Musli "små " kager

Choko Musli " små" kager.

ca 32 stk 150 g varm ovn midt i , ca 20 -25 min.

200 g choko musli ( har brugt den fra LIDL )
250 g blødt smør
100 g hvedemel
200 g havregryn
200 g brun farin
225 g rørsukker
100 g hakket nødder
100 g hakket mandler
100 g hakket mørk chokolade
100g hakket hvid chokolade med jordbær ( også fra LIDL )
2 æg
1 tsk bage pulver
2 tsk vanillie
lidt salt
en lille sjat mælk.

Alt blandes og samles til kuger, lidt større end en golfkugle sættes på bageplade, mases så det bliver en ca 1 cm høj kage.

5 kommentarer:

  1. Nam, nam siger jeg bare - de ser helt vildt lækre ud.

    Dem kunne jeg godt tænke mig at prøve. Jeg har dog nøddeallergi og må hverken få nødder eller mandler. Tror du de vil fungere uden eller bliver det for "vådt"?

    Knus Line

    SvarSlet
  2. Mums, hvor ser de lækre ud. De skal da klart prøves :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Hej Line - Hvis du ikke kan tåle nødder osv, kan du måske tilsætte nogle andre tørret ting, som feks bananer, og kokos ?

    Jeg har i hvertfald tænkt mig at lege videre med opskriften , og prøve med andre slags musli, og se hvordan de så bliver...

    Hej Birthe - De blev rigtig gode.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. De var også bare mums ! :)

    Knus Jeanne B :)

    SvarSlet
  5. Hej Jeanne - Ja, de var helt okay, og nogle gode danse dage vi havde sammen :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet