lørdag den 23. juli 2011

Citron kage

Skulle besøge min ven Fanne og synes jeg kunne huske noget med hende om citron måne-kagen.....

6 små æg piskes kraftigt med ( 4 normale )
300 g sukker
200 g smeltet smør
225 g hvedemel
300 g revet marcipan
1 tsk vanillie sukker

Piskes sammen.

Bages næst nederst ved 175 g i ca 30 -35 min.

Når kagen er afkølet vendes den ud på et fad, og stænkes med citron og limesaft. Sættes på køl natten over...

Glasur laves af flormelis, citron og lime saft samt 2 tsk neutral flødesmøre ost, jeg tilsatte lidt gul gelefarve og dryssede med revet-hakket lime og citron skal.

3 kommentarer:

  1. Den ser ca. 10 millioner gange bedre ud, end dem man kan købe - øj, sådan et stykke kunne jeg godt spise lige nu :-D

    SvarSlet
  2. Hej Piske - Ja.. er meget bedre end den man kan købe , næste gang vil jeg dog sætte dejen i en mindre form , så kagen kan blive lidt højre.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. ser bare lækker ud... Og fordelen ved en lav kage.... mere glasur... ;)

    Susanne

    SvarSlet