fredag den 6. maj 2011

Juhhuuuu for blogland og Brownie kage..........

Kagen som blev til da jeg ødelage piskerisene til elpiskeren........
 En Brownie.....


4 ægpisket kraftigt sammen med
125 g sukker
175 g brun farin

250 g smør smeltes med 100 g mørkchokolade ( 70%) +
50 g mørkchokolade med pistaice nødder.

I sukker æggemassen piskes,

1 tsk vanillie
1 tsk bagepulver
lidt salt
175 g mel
1½-2 del mørkt kakao pulver
100 g hakket mandler
100 g hakket walnødder
25 g hakket lys chokolade
25 g hakket hvid chokolade
1-1½ dl mælk
ca 75 g revet marcipan

Bages ved 175 gr til den er færdig... ca 25-30 min... Glemte at tage tid... fordi jeg var lettere........ Sur og ked af det....

Her i dag imens jeg sveder med at lave bryllupskagen til i morgen færdig... Banker det på døren... Det er posten med en pakke til mig.........
Spændene ikk ?... Inden i er der et sæt piskeris og dejkroge sendt af den sødeste Britta med bloggen  som havde dem liggende selvom hendes pisker var gået itu.
Meget spændene om de passer... Og det gjorde de.................
Senere i dag skal jeg teste om maskinen har taget skade .... Synes .. at det er som om piskerisene sidder og rokker lidt... Men det skal godt nok komme an på en prøve skal det !!!

Være søde at kryse for de virker  !

Og Britta tusinde mange tak fordi du ville af med dine piskeris, der kommer trommer til dig, hvís du mailer mig din adresse .

2 kommentarer:

  1. Neeeeej... Hvem ku' da finde på at sende pakke til dig....? He he...

    Super godt at piskerisene passer; så er alt jo godt hvis maskinen ikke er helt færdig. Jeg krydser alt hvad krydses kan... ;)

    Jeg havde bare gemt piskerisene i tilfælde af at de ku' bruges i boremaskinen til at blande maling eller sådan noget med. Du ved, når man bor på landet, samler man på så mange underlige ting, for alt kan som regel bruges til noget på et eller andet tidspunkt.
    Det var da meget heldigt - og skægt... ;o)

    Jeg sender lige min adresse på Face; men ta' det nu helt roligt med de trommer, der er jo længe til jul... ;o)

    God weekend til dig og vores piskeris... ;))
    Kh Britta

    SvarSlet
  2. Hej Britta - Jeg er MEGET glad for at du havde gemt dem !!! Håber på jeg når at prøve maskinen i dag.. Skal jo til GLO bryllup samt aflevere bryllupskagen..........

    Tænkte at det kunne være hyggeligt og anderledes at sidde ude i solen og lave jule trommer hihihihi

    Tak fordi du er sådan en skat.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet