søndag den 15. maj 2011

FC Barcelona logo kage

I går blev Emil konfirmeret, hans mor, min gode veninde spurgte om jeg ville lave en kage med FCB logoet på... Og det ville jeg selvfølgelig gerne, prøve.....

Tillykke med din konfirmation Emil, håber du havde en fed dag og at kagen smagte dig.
 Det var så også første gang jeg skulle lave en halv bold.
I kagen er der :
3 bunde af Drømmekage med et twist og hakkede mandler 1 bund af kakaokage med marcipan.
Der er nougat crem med stykker af hakked anannas , mousse med skovbær og hindbær. Hakkede hvid og mørk chokolade.

Smurt op med kakao/noutella smørcreme og overtrukket med Wiltons fondant.

Her kommer en billede serie om hvordan logoet er lavet :







19 kommentarer:

  1. super flot og især flot logo
    Kh
    Anne

    SvarSlet
  2. Отлично си се справила!

    SvarSlet
  3. Super Marianne. Logoet blev vildt flot. Håber ikke, at det drillede for meget undervejs :-)

    SvarSlet
  4. Hej Anne - Takker

    ...

    Hej Camilla - Joooo det drillede men , helt sikket ikke så meget som det ville have gjort uden dine anvisninger. Mange tak for guide !

    Fik dog lavet de gule striber hvide, men som kom Luggi og sagde.. Moar... de der striber skal altså være gule... Ikke sådan når man sidder med en sorthvid kopi hihihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  5. Henn - Много благодаря
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Den er altså bare super godt lavet!
    Uh.. og fyldet lyder super lækkert... Kunne da godt bruge lidt nye opskrifter ;)

    SvarSlet
  7. Den er rigtig flot. Sejt logo:-)

    SvarSlet
  8. Hej. Det er liiiige sådan en kage jeg skaal have lavet, også til konfirmation. Hvordan er logoet lavet? Jeg kan se bolden er lavet med ekstra lag sort fondant ovenpå, men hvordan er logoet lavet? Har du malet det, eller skåret ud og samlet?? Vil også gerne vide hvilke farver du har købt til denne kage;-)
    Tak på forhånd. Iben

    SvarSlet
  9. Hej Bianca - Takker .

    Hej Nanna - Takker .

    Hej Iben - Har sendt dig en mail og har lige lagt billeder ind af logoet i den række følge jeg har lavet det.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  10. fuck den er sej!
    lige sårn en jeg kunne bruge til min konfirmeret.
    den er bare over cool, ville du ikke vise mig hvordan man laver den og alt det der for så skal mine forældre ikke se den, for så er den til dem??:)
    hilsen simone d jacobsen

    SvarSlet
  11. Hej Simone - Kan ikke vise hvordan den er lavet, på andre måder end hvad der er her af billeder.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  12. Helle Christensen27. januar 2012 kl. 17.13

    Hejsa :) Super flot lavet, jeg elsker Barcelona.... Sådan en kage ville jeg gerne lære at lave :)

    Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle, bare prøv, det er slet ikke så svært :-)

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  13. Super flot kage!

    Er nysgerrig for hvilke farver du har brugt?

    Susanne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne

      Jeg har blandet mig frem til dem, men man kan vist købe et farve sæt hos Special købmanden.

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  14. hvordan har du lavet græsset?
    VH Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      Grøn fondant igennem en hvidløgs presser
      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  15. Hej !!! Jeg vil høre hvordan og hvilke farver du har brugt til at lave den guld agtige farve skjoldet har;-) Super flot kage.
    Med venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  16. Hej
    Som skrevet længere oppe , blandede jeg mig frem.
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet