lørdag den 27. november 2010

Kagen til Nikolai...

I går fyldte min søn 11 år........... Det eneste der interssere ham i øjeblikket er spil..... Og specielt et spil, nemlig Counter Strike Source............. Det var så lige en opgave for stor til mig.... Så lavede min egen version.....  Og han blev glad !
Ham siluet manden har er lavet efter Counter Strike logoet............. Og ja... så snow for sjov......

Luggi hjalp med at lave sne fnug !


Kagen er lavet med de kage bunde jeg bagte forleden dag. Der er nougatcrem og hindbærmousse, og hakket ananas i. Smut op med kakao smør creme, og overtrukket med fondant.

Har denne gang købt fondant indfarvet sort..... Dejlig nemt !

Kagen har på det hvide fået en god gang dust med hvid perlemor, og så har den fået lidt drys med sådan noget sneglimmer også lidt på det sorte.

Vi var 9 personer og der er en god bid mere end halvdelen af kagen tilbage, selvom jeg... Kun havde 3 bunde denne gang, i stedet for 4 som jeg plejer.

12 kommentarer:

  1. Den er da blevet rigtig flot, og så passer den jo lige til vejret:-)
    Knus Irene

    SvarSlet
  2. Hej Irene - Tak skal du have. Og ja.. det er da altid noget at vejret kan give en idder der kan bruges...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Hvor er det en fin vinter-counterstrike-kage. Ja, man kan nogle gange gå helt "kold" over det de kære unger ønsker sig på kagerne, hvad er der nu i vejen med Cirkeline og Spiderman?? Måske skulle vi foreslå nogen af holde et spil/film/monster-figur kursus ;-)

    SvarSlet
  4. Mums, den ser rigtig lækker ud! Det lyder som en god sammensætning, og jeg synes du er sluppet rigtig godt fra en kage med counter strike temaet

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. Flot løsning - og uha, det fyld ser nu skønt ud! Mmm :-)

    SvarSlet
  6. Hej Anne - Hihihi ja det kunne da være en god ide med sådan et kursus.

    Hej Camilla - Tak, synes også selv at jeg fik den reddet lidt på falderebet........

    Hej Piske - Tak, og ja.. Ananas er faktisk en ok deal, når nå Jordbær ikke sådan lige er til at skaffe friske helt nemt... Det giver den der lidt friske syrlig/søde smag !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  7. Århhh, hold nu op, hvor er den FLOT! Og hvor ser kagen bare lækker ud - tror da faktisk godt lige at jeg kunne spise sådan et stykke :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  8. Hej Birthe - Mange tak. Tror altså også at jeg må synde og spise et lille stykke i aften.... Mon ikke det går når nu jeg har rydet fortorv for sne 4 gange... Og skal ud igen... 2 gange mere i dag , bliver det nok til....

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  9. Hej Kristine - Mange tak skal du have.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  10. Rigtig flot kage. Kan godt forstå sønnike blev glad. Måske stjæler jeg ideen, hvis det er ok? Min søn spiller også i en uendelighed.

    Kagelig hilsen
    Nanna

    SvarSlet
  11. Hej Nanna - Det er i hvertfald en nem måde... at slippe fra at lave en "spil" kage hihihihi

    Og han blev meget glad....

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet