lørdag den 20. november 2010

Kagebunde bagning

Det er hvad lidt af min eftermiddag er gået med........ Har to kager her inden for den nærmeste fremtid.......

Har brugt mine ynglings kagebunde opskrifter.........


Drømmekage med et Twist....

250 g sukker
4 æg
2 tsk vanillie
3 tsk bagpulver
50 g revet marcipan
2 dl mælk
50 g smeltet smør
250 g hvedemel
+ 50 g fint hakket mandler

Bages ved 200 g ikke varm luft. midt i ca 20 -25 min.

Den kan peppes lidt mere op med 100 g hakket hvid  chokolade...............................

Kakao/banan kage..........

250 g sukker
3 æg
3 tsk bagepulver
½ tsk vanillie
50 g smeltet smør
2 dl mælk
250 g mel
2 mosede bananer
1½ dl kakao

Bages ved 200 g midt i ( ikke varm luft ) ca 20-25 min

Bliver ekstra mums med 100 hakket chokolade i... Og lidt hakket walnødder..............


Og i dag blev jeg så lige mindet om at jeg har glemt at skrive en bageform 25 cm på min ønskeliste... En der ikke er springform......... Så jeg kan slippe for de pokkers bagepapir.....................!

9 kommentarer:

  1. Hvor er du flittig på sådan en snefyldt lørdag :) Det ser lækkert ud. Har du planer om hvad kagebundene skal bruges til for nogle kager? Er der måske en anledning eller hygger du bare? :)

    Kærligst fra Kristine

    SvarSlet
  2. Hej Kirstine - Her er der ingen sne i dag hihihihi. Jeps , bundene er til min søns fødselsdags kage på fredag.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Og den glæder vi os til at se :-D

    SvarSlet
  4. Hej Marianne
    Hvor store er de kager/bunde du laver? Er opskriften til f.eks. en 20 cm form? Jeg vil nemlig gerne prøve din choko/bananbund.
    Hilsen Nanna

    SvarSlet
  5. Hej Nanna - De to jeg har brugt her er vist 25 og 10, eller 15. Jeg forsøger ikke at fylder formene helt op, for så, er de for længe om at blive bagt i midten...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Hej Marianne,

    Først en stor tak for denne dejlige side.! Det ser virkelig lækkert ud det hele ;)

    Da jeg går hjemme på barsel, og altid har været meget interesseret i bagværk, har jeg nu besluttet mig for at kaste mig ud i min første kage! Uhh, jeg er spændt ;)

    Jeg vil smadder gerne lave en stor flot kage, til når min datter fylder 1 år, samt en kage til begge mine søskende når de bliver studenter næste sommer...

    Så nu starter træningen, så jeg kan blive smadder dygtigt, hehe

    Da jeg aldrig før har lavet en lagkage (er kun 21 år) er jeg lidt på bar bund, og håber derfor på lidt hjæp fra dig :p

    Jeg vil smadder gerne prøve begge dine lagkagebunde, med hvilke mousser vil gå bedst til henholdsvis chokoladen og drømmekagen.?

    God bagelyst, hi hi
    Rikke

    SvarSlet
  7. Hej Rikke - Jeg kan allerbedst lide en nougat crem og hindbær mousse eller skovbær mousse..

    Men det er sjo smag og behag. Bundene kan bære lige det du har lyst til.

    Har også prøvet med en citron moussse og det var også fint..

    Bare kast dig ud i det.. det er ikke så farligt hihihi

    Pøj pøj

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  8. Hej :)
    Jeg vil gerne prøve at lave disse bunde, da de ser dejlige ud :)
    Men ville gerne vide, om der er en bestemt måde at gøre det på, eller om du bare hælder alle tingene i på en gang ?
    Nogle ting skal ikke piskes sammen først eller noget?
    Knus nadia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nadia Jeg pisker altid æg og sukker rigtig rigtig godt sammen og så tilsætter jeg rester punkt for punkt, og pisker imellem :-)

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet