onsdag den 17. november 2010

Havregryns småkager med hakket nødder


Forlede dag blev jeg lokket forbi en blog med En opskrift på Havregryns kager  men... jeg spiser jo ikke kager i øjeblikket , så tænkte nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

Men de har lokket har de......

Så i dag skulle de laves , eller .. jeg havde en ide til hvordan jeg ville have mine Havregryns småkager skulle være....

Så brugte grund opskriften som hoved ide, som der er linket til oppe over ....

Det endte ud med at blive :

Havregryns småkager med hakket nødder : 200 gr midt i ovn ca 8-10 min, afkøles på rist

2 æg piskes med
250 g sukker
2½ tsk bagepulver
2 tsk vanillie sukker
2 spsk med stor top hvedemel
150 g smeltet smør
250 g havregryn
1 tsk kakao
2 håndfulde hasselnødder rimlig fint hakket.


Alt blev rørt sammen og sat på plade med en the ske.... Håbede på at de ikke flød for meget ud.
Så satte dem rimlig tæt...

Phyyy afstanden passede ... Rev lidt nougat og lagde på.

Louise synes de smager rigtig godt... Jeg vil forsøge med lidt mere kakao næste gang... Og evt halvt brun farin og halvt alm sukker. Ps, Har kun smagt ½......... Er meget dygtig......... hihihi

5 kommentarer:

  1. Jøsses - jeg vil ha' kage!!! NU!

    SvarSlet
  2. Knase-knase, jeg kan både lugte og smage havregrynskagerne- sikke da en himmerrigs mundfuld. Hold da op en karakterstyrke du har Marianne, ½ småkage - flot-flot.
    Jeg bager nogle, som ligner meget, men med valnødder og uden cacao. Lægger dem sammen to og to med FY-CREME: Flødeskum tilsat smeltet nougat eller nutella. Ikke et ord om hoftecreme eller kalorier.

    SvarSlet
  3. Hej Anne - Helt enig... De dufter skønt !

    Hej Anna - Så må de se at komme i gang med at bage ! hihihi

    Hej Manna - De kager lyder da godt nok mums - Hvad hedder de ? Vi du af med opskriften ?

    Jeg bliver jo nødt til at være stærk... Men nøjjj hvor de dufter !!! hihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Hold da helt op - hvor ser de skønne ud! Og flot holdt ud. Jeg tror jeg havde spist mindst 5...

    SvarSlet