søndag den 5. september 2010

Rom kugler

Havde kagerester af klassenstimekage og Drømmekagebunde og fik lyst til at prøve opskriften som jeg fandt her hos Hanne



Ca. 450 g kagerester
4 spsk chokoladesmørcreme ( jeg brugte lidt mere )
2-3 spsk mørk rom
Farvet krymmel.

Kageresterne køres i foodprocessor ( jeg smullerede dem bare i hånden, og æltede i hånden ) sammen med blød smørcreme og rom til en ensartet masse.

Næste gang jeg lavde den tilsatte jeg en lille smule hakkede mandler eller nødder og en klat hindbærsyltetøj.  Og det var mums.










Rulles til små eller store kugler som dækkes med krymmel.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Har du opskrift på chokoladesmørcreme?
    Hilsen Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia

      Jeg bruger en pakke 205 g saltet Lurpak smør, en pak flormelis fra Dan sukker, 2 dl kakao pulver, 2-3 spiseske noutella, 1 bøtte pastuseret æggeblomme og kahloa , pisker det hele sammen.

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet