søndag den 5. september 2010

Lille Veninde Kage

Kage nr. 26.
Det var ... sjovt nok første gang min aller gamleste... fnis veninde ( vi har kendt hinanden i 31 år ) skulle smage mine kager lavet på denne måde...


Havde for et stykke tid siden frosset en kage ned... Som var lagt sammen med mousser , men ikke smurt om med smørcrem og med fondant.


Lavede smørcreme klar, tog kagen op af fryseren, og op smurte den med det samme. Lod den stå på køkkenbordet imens jeg indfarvede fondanten. Jeg har brugt Wilton´s fondant købt hos Special købmanden i Rødovre.


Smørcremen var næsten .. frossen da jeg lagde fondanten over kagen, men det var super nemt alligevel og den blev flot hele vejen rundt. Havde i forvejen besluttet mig for et rigtig tøse look.

 Blomsterne er lavet hurtigt fredag aften også af Wiltons fondant.

Det tog max 5 min at sætte hjerter og blomster på og så lige duste lidt med lidt lilla glimmer for sjov skyld.


Kagen blev sat i køleskabet og der stod den til kl ca 17.30 hvor den skulle spises...



Mousserne var stadig en lille smule frossne, men det gjorde igenting og den smagte skønt.


Så det er jeg ikke bange for at gøre en anden gang... Altså fryse en kage ned på den måde og det var vildt så let det var at smøre den op. Og fondanten lavede ingen problemer selv om kagen var mere end kold - skønt med en kage hvor det bare virker !!!!!

Str. er det mindste hjerte fra hjerte formsættet med 4 hjerter købt hos Special Købmanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar