søndag den 5. september 2010

3 forskellige kage bunde

Jeg har mange gange brugt en Drømme kage bund til mine kager...


Drømme kage :
300g sukker
4 æg
3 tsk bagepulver
1 tsk vanillie sukker
2 dl mælk
250 g mel
50 g smeltet smør

Bagt i varm ovn 200 g 20 min

Har også bagt Fru. Hansen´s drømme kage som er en mazerinkage, men den kan godt blive lidt tung i det.

Så har lavet en ny opskrift som jeg er glad for.

Drømmekage med et tvist...
250 g sukker
4 æg
2 tsk vanillie
3 tsk bagepulver
50 g revet marcipan
2 dl mælk
50 g smeltet smør
250 g hvedemel

Bliver bagt ved samme gr som den anden.

Den smager også godt hvis man tilsætter 50 g hakket mandler eller nødder.

Hvor mange bunde der bliver kommer selvfølgelig an på hvor stor en form man bruger. Jeg har brugt ca ½ bradepande og så får jeg kun 1 bund, men jeg skær ca ½ cm top af, så den bliver helt plan. Toppen smuller jeg og gemmer i fryseren til romkugler.

Bruger også tit en kakao kage med banan

250 g sukker
3 æg
3 tsk bage pulver
½ tsk vanillie
50 g smeltet smør
2 dl mælk note: bruger jeg bananer der har været frosset, så kun en dl mælk
250 g hvedemel
2 mosede bananer
2 dl kakaopulver

den bliver også bagt ved 200 gr midt i... tror dog den skal have lidt mere end de 20 min... Jeg stikker i den og tjekker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar